Hledat na KPM Opava
Přihlašování členů
Vítejte na Guestbooku KPM Opava. Sem pište své dotazy, postřehy, připomínky. Vulgární, rasistické a příspěvky neslučující se s právním řádem ČR budou odstraněny. Taktéž není povoleno vkládat reklamu bez souhlasu admina. Hypertextové odkazy vkládejte ve tvaru http://www.webova_stranka.cz. Max. šíře obrázků 530 px. Větší obrázky budou zmenšeny. Až do odvolání je vkládání příspěvků na náš Guestbook povoleno pouze členům KPM Opava z důvodu velkého množství spamu.
U těch podvozkových noh bych fakt nepoznal, že to není dvaasedma. Jka sežralo obtisky? Už před nanesením byly poškozené?
Tak jsem nanesl, něco mi sežralo obtisky,, tak jsem musel retušovat
Ještě hotové podvozkové nohy, pokud někomu připadá, že jeden vozík má více podhuštěné pneu než druhý, tak ho zrak nešálí. Vzhledem ke kvalitě stavebnice a volšovým rukám, takto kompenzuju její nedostatky, aby konce křídel byly ve stejné vzdálenosti od podložky a směrovka byla pokud možno kolmo k podložce.
Dlouho jsem neukázal žádný postup, taky nebylo co ukazovat. Trojboj tmelení - broušení - obnova linek paneláže není zajímavý. Včera to nebylo vidět, přechod křídlo-trup hedvábně hebký.
Ono to nebude s těmi katasry tak špatné. Opava končí za Podvihovem a na druhé straně končí Vlaštovičkami, Držkovicemi. Libore, neboj, zajezdit si můžeš.
Zítra tradiční on-line briefing.
Pěkné momentky, Milane. Zajímavé připomenutí.
Já se přes týden toulal kolem Hradce. Je třeba se zase vrátit do kondice to vysedáváni na home office mě ničí.
Fotka Hradeckého vodopádu za Kajlovcem naproti kempu:
Tak zítra opět virtuálné briefing. Pěkně doma v teple, alespoň se nemusíme trousit domů v hlubokém mrazu, auta oškrabávat a tak.
Tak jeden vlhký modelářský sen splněn, ponorka z Velké války ve velkém měřítku
Zítra opět virtuální briefing, údaje opět pošlu mailem, i když budou asi stejné.
Pěkně jedeš. To co dělám dělám v 72, dokážeš v pidi měřítku. Šikovné ruce a dobré oči máš.
To jste se učili ustupovat couváním čelem k nepříteli, že máš okopanou patu? Počítám, že podrážka bude z více vrstev a to, co se vydrolilo, byla nějaká tlumící hmota. Ty nedrží ani na pohorkách po létech. I když u těch většinou odchází lepení mezi vrstvami.
Vojenská bota po 21 km ve sněhu. Materiál podrážky se rozpadl na prach. Stáří boty odhaduju cca na 10 let. Jinak zbytek boty ve výborné kondici, zateplení Thinsulate.
On toho asi bude mít víc. Placený informátor a tu reklamu také nebude dělat zadarmo. To je ale kluk šikovná, ten se nám neztratí. Děkuji za nabídku, ale já půjdu svou cestou. Hnědou domíchám z Lifecolorek, zelená, šedá a světlá modrá budou domácí, české z města perníku (ne, Ostrava to není ).
Koukám, že ty už si in. Kdo by to do tebe řekl. Očividně být příjemcem příspěvků placeného informátora, se vyplácí
Jak jsme se bavili o těch ruských barvách a zejména o té světle hnědé "barvy kávy s mlékem", tak jsem narazil na toto téma na netu:
http://massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/board/index.php?topic=1699.30
Koukal jsem že z těch barev, co mám doma, se tomu podobá Lifecolor Izraelská šedopísková UA 035, je ale trošku víc do šeda, nebo Agama desert pink (jak někdo v pátek navrhnul), ale ta je zase o dost víc to pískova. Když jsem se teď koukal pod lampou s bílým světlem, tak ten Lifecolor sedí víc. Jenže minulý rok byl v Historii a vojenství článek o náletech ruských bombarérů na Ostravsko a v něm byla barevná fotka B-25. A ta "hnědá" tam byla výrazně blíž k té pouštní růžové. Ovšem jednalo se o Lend lease a ten Mitchel v tom zbarvení tak už letěl přímo z Júesej. Agama ji i přímo dělá, jak vypadá v reálu nevím, podle webu vypadá víc do hněda. Ale zase šedé lihové Agamy AMT-11 a AMT-12 odpovídají hodně přesně. Takže je možné, že v lahvičce barva odpovídat bude. Jo a ty ruské barvy byly polomatné.
Tak to je mazec, na 72 pěkné, ale v tomto pidi měřítku, palec nahoru.
Možná, že nějaký nešťastný pověřenec v rámci sledování konkurence dostal za úkol slušně slepit nejaký model, třeba konkurenčního Čmeláka nejmenované firmy. A jak mu to nešlo, tak chytil amok a chlebodárci svému plešatému se pomstil tímto způsobem.
Brambovo zvolání, cituji:"Tak nám shořel Eduard." Bylo skoro jako to Švejkovo...
Ad příčina požáru, samozřejmě, že je to vyřizování účtu mezi konkurenty, vůbec bych se nedivil, kdyby za ním byl útok pančovaných stodevítek startujících z polního letiště u Prahy. Popř. těch nepančovaných za účelem výdělku z nabídnuté lisovací kapacity. Rychle to sdílejte než to smažou
Tanková Plzeň - dobrý nápad, je vidět, že Ježíšek jí maso.
Matěji, vytyčil sis opravdu vysoké cíle. Ještě bys ho mohl udělat v odřené zimní kamufláži
S Boeingem se člověk opravdu nenudí. Po přestříkání surfacerem na mě vykouklo množství nevytmelených dírek na spoji polovin trupu. V mezičase při čekání na vyschnutí surfaceru upgraduju podvozkové nohy a šachty. Budou o fous detailnější než před 11 lety. Z detailů, kterými se má cenu zabývat, pak už zbývají jenom antény a polohová světla. Vyjiskřovače statické elektřiny vyrábět nebudu.
V pátek další virtuální slezina.
Tak jako Junkers J I na prvoválečné téma prodávat nebudu a MiG-21PF a PFM v 72 mám, stejně jako 1:48MF. P-400 ve čtvrtce prosávat nebudu, La-7 a MiG-15 v 72 už také mám. Tak to asi přežiju. Akorát se zdá dost neuvěřitené číslo, kolik výlisků tam mělo padnout. Před Vánocemi by toho spousta měla být u obchodníků, obzvlášť, když se tvrdí, že zájem o kitařinu stoupá. Kdo ví, jestli se jednalo skutečně o závadu elektroinstalace.
Ná Vánoce jsem dostal tank. Tank plzeňského piva. Akorát, že při pohledu seshora mi to nedošlo.
U Hurricana jsem přilepil motor, který jsem musel brousit, byl moc široký. Dnes jsem prohluboval rytí, asi by to chtělo kontrolní nástřik surfem. Odsuvný kryt acetátové kabinky na Airfix docela sedí, je trošku širší. Akorát, že přední část je totálně jiná.
A na Barbarossa cup se hlásím s Il-2m3 Tamiya 1:72 s obtisky AML na červenou 14 naší smíšené letecké divize (Vinderšpán, Husman), když má na kontě sestřel Fw-190. Dost bylo šméček, snad to půjde samo od ruky jako jejich tančíky.
Neboj Danku, co jsem postřehl tak už se pomalu organizuje snad celonárodní sbírka... já už jsem si pro jistotu odložil 2 plastová víčka.
Milane koukám, že s tou stavebnicí se člověk opravdu nenudí
No a hlavní důvod zprávy - na 2. skupinovou stavbu se hlásím s MiGem 3, od trumpety s kokpitem od airesu a to celé ve čtvrtce
Vytmelen a vybroušen trup, při oplachování pod vodou se mi dostala voda do kabiny a po vyschnutí se zevnitř na sklech objevil prach. Tak jsem do stropu vyvrtal otvor a vyčistil, Následně zaslepil kouskem plastu, vytmelil vteřiňákem a vybrousil
Krása, ta produktivita. Kdybych nevěděl co to je, tak bych nevěděl.
Od pátku opět briefingy ve virtuálním prostoru, nakupujte laháče, pochutiny a připravujte si modelářské místečko na kitaření.
Tak popojedem, prohloubeno, množství přetahů přetmeleno, vybroušeno a doplněno 19g olova. Směle ke hrubé stavbě.
Jo, ale tak to dělá skoro každý. Mě na tom láká to, že jedna dvojice byla vysunutá k okraji, druhá dvojice byla zapadlá hlouběji, takže ta druhá reálně moc není vidět. To právě chci znázornit. Když už si s tím hraju. Dneska jsem vyrobil tu náhradní desku, ještě ji zbývá nastříkat, přilepit, vymaskovat kokpit a nastříkat zbytek.
Domnívám se, že se kulomety zbytečně trápíš, přelep je obtiskem nebo zatmel úplně a přestříkej červenou a máš vystaráno. Nebo tmel něčím, co zasychá rychleji, třeba vteřiňák.
Vzhledem k tomu, kolik času věnuješ jednomu modelu, tak jeden půlrok nehraje roli, ne? Ještě mě napadlo, mám doma 4 původni Lavočky od Kovozávodů, akorát jsou bez obtisků, udělat Lavočka cup. Kódy by byly z AZ verze SNP nebo AML, akorát hvězdy by to chtělo.
Jinak dnes se mi velmi dařilo s Hurrym. Surfacer to vrtání děr pro hlavně moc dobře nesnáší, musím ho nechat déle tvrdnout a zkusím obrácený postup. Nejdřív vrtat, pak brousit. Tak jsem chtěl přilepit alespoň desku za hlavu pilota, ale hledal jsem marně. Asi budu muset vyrobit druhou.
Tak pod odsunutou částí překrytu obrousíš trochu hřbet trupu, aby posuvná část překrytu sedla do kolejniček na trupu. Toho si nikdo nevšimne a já to nikomu neřeknu
V pátek briefing přes Skype. Viz mail.
Rosťo, asi bude lepší acetátová, než plastiková, obávám se, že ta zůstane viset na trupu. Ty tam máš jakou, u té 303.? Uvidím, jestli u těch kabinek na Airfix Taurusu počítal u té otevřené i s větší výškou.
Jinak jsem kulomety už vyvrtal, teď opravuji dírky Surfem. Po vrtání byly oválné, na začátku jsem vrtal kolmo k povrchu, ať se má další vrták do čeho chytnout. Trup je slepen, brousím ho. Nesedí část předku trupu, v dolní části je širší, než napojení křídlo/zbytek trupu. To ale budu řešit, až bude hotovo křídlo.
2 Libor, Milan: To klíčové má být to malé kulaté před kabinkou?
2 Rosťa: Pěkně jedeš. Díky za nabídku, možná nějaký acetát. Uvidím, jak bude sedět ten Taurus na Fix. Chci aby to zapadlo do kolejničky, takže plast nepřipadá do úvahy.
Ty papírové laserem řezané pásy od Kamizukuri, které dodával PaCo, mají něco do sebe. Přemalováno Lifecolorem, kov je hliníková Agama.
Přátele, scénu Hurricane považuji ze 3/4 za hotové (a jo, ještě mi chybí dotřít pozičky a pár dalších věcí)
Danku, kdyby si chtěl, mám kabinky z Army v otevřené i zavřené pozici + kabinky na Roba Tauruse
U Spita jsem zvolil variantu přelepení výstřelných otvorů.
Pro Libora, snad je vidět:
Děkuji. Kabinku nechci dělat, dělá ji Rob Taurus. Ale zkusím tu na Airfix, má ji i jako otevřenou. Nejhůř zůstane na Airfix. Přilepil jsem kompas, abych zjistil, že se mi bije s knyplem, tak ho musím přesunout níž a víc dopředu. Větší výzva bude vrtání děr pro hlavně. Hawa je má ve středu náběžné hrany, což je blbě, mají být v horní části. Vyvrtat 4 souměrné otvory v lajně tak, aby se tam vešly nějak rozumně hlavně, to ještě bude zajímavé. Ještě, že se nabízí plán B. Kdyby se nedařilo, tak to můžu zatmelit a jen barvou naznačím překrytí před bojovým letem. Zatmeleno má, zatím to zkusím vyměřit, a středy na vrtání udělat špendlíčkem.
Dobrá práce, mílovými skoky vpřed. Kabinku si vyrobíš sám, ne? Pokud je k mání, taky bych si ji raději koupil.
To už je na hranici lidských možností. Metoda vypínání nahřátým hřebíkem se mi zdá hodně riskantní. Budu raději riskovat se sekunďákem a do ničeho menšího, než 1:72 se pouštět nebudu.
Také přidávám pár fotek. Kokpit v 1:72 má necelých 1,5 cm. Chybí mi ještě pásy, tyčka s držákem kompasu a štelovací páka na změnu výšky sedadla. Na knyplu a pedálech nechybí barva, jsou to jen odlesky. Tak zvětšené do vypadá dost odpudivě, ale zkusmo jsem si to sestavil bez palubky a budu muset sehnat tu kabinku z acetátu. I s originální tam je něco vidět, ale byla by škoda to zavírat.
Nejlepší by asi bylo to dělat nití od naci školačky Uschi. Použil jsem muškařskou vázací niť o průměru 0.06 mm. Nejdříve jsem ji rozmotal na dvě těnčí. Nařezal a nalepil jsem je do rámečku od stavebnice, abych je měl pěkně rovné pro barvení štětcem. Sekundovým lepidlem jsem zpevnil konce nitě pro lepší manipulaci při barvení, konce mají tendenci se třepit. Pak jsem je nalepil do otvorů v horním křídle, to přilepil ke vzpěrám a baldachýnu. Zkrátil jsem je na co nejmenší délku tak, aby se daly zalepit do otvorů v trupu a dolním křídle a vypnul nahřátým špendlíkem. Přepálil jsem 3 nitě, ale druhý pokus už byl úspěšný. Není to moc vidět, ale čistota stavby hodně utrpěla. S výplety v okolí baldachýnu spokojený nejsem, ale co se dá dělat. Byl problém se tam vůbec dostat s pinzetou. A to jsem si ještě nahřátým špendlíkem poškodil odtokovou hranu horního křídla před kabinou.
pro lopucha: je tam, ale musíš počkat na lepší fotky, nejlépe je vidět při čelním pohledu.
Hezká práce. To by mě zajímalo, jak jsi ty výplety dělal. Dnes jsem hledal, jak je doma tvořit a u tvých Třebíčáků jsme našel článek, že B-534 je měly ploché. Borec to dělal z nějakých tyčinek. Jinak očka z drátů, gelovým sekunďákem zalepit do vyvrtaných dírek na modelu, muškařský vlasec na vlastní výplety a napínáky, kterými to provlečou z byly vytažených uchošťourů a zalili to tekutým sekunďákem. Ovšem to platí pro 1:48.
Zítřejší briefing opět virtuální přes Skype, viz mail. Nezapomeňte se dostatečně zásobit dezinfekcí v podobě ohnivých vod různé síly. Ať nemají viry šanci.